#5-ös metró





5-ös metró vagy elővárosi vasút? – Most dől el, mi lesz a HÉV-ekből
 

5-ös metró vagy elővárosi vasút? – Most dől el, mi lesz a HÉV-ekből

A szentendrei HÉV 5-ös metróra való átnevezése a legtökéletesebben mutatta meg, mi zajlik a színfalak mögött: több száz milliárd forint elköltésén megy a vita, nem mindegy ugyanis, melyik HÉV-et fejlesztenék, és mivé. Az infrastruktúra felfejlesztésére még, úgy tűnik, lesz is pénz, annál nagyobb kérdés, hogy miből cserélnék le a 98 HÉV-szerelvényt.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin



Az 5-ös metró is a főváros és a kormány közti tányércsörgésről szól
 

Az 5-ös metró is a főváros és a kormány közti tányércsörgésről szól

A nyári szünet kellős közepén a fővárosi önkormányzat bedobta a követ az állóvízbe: határozat született arról, hogy a H5-ös HÉV-et szeptember 1-jétől 5-ös metrónak kell hívni. Attól azonban, hogy így nevezik, még nem jár sűrűbben, és fiatalabbak sem lesznek az ott közlekedő több mint 40 éves szerelvények. Mi értelme akkor a változásnak?

Balla Györgyi - Kovács Gábor Balla Györgyi - Kovács Gábor

5-ös metró, 98 új HÉV, vasúti alagút - mindent leokézott a kormány
 

5-ös metró, 98 új HÉV, vasúti alagút - mindent leokézott a kormány

Alagút a Déli és a Nyugati pályaudvar között, 5-ös metró első üteme, 2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel, a HÉV-járműpark teljes cseréje, a Nyugati vágányainak befedése - ezeknek a közlekedési fejlesztéseknek a megvalósításáról döntött a kormány a szombaton megjelent határozat szerint.

hvg.hu hvg.hu